Камара на архитектите в България подкрепя общите принципи и духа на закона като цяло. Считаме за правилно запазването на собствеността на земите като държавни и общински, и статута им като горски фонд.
Настояваме за приоритет на устройственото и икономическото планиране на земите като единствен правилен метод за решаване на проблематиката. За целта предлагаме:
- За всеки конкретен случай да се изготвя Задание за проучване и проектиране със съдържание и обхват с конкретни количествени параметри, придружено с Оценка на въздействието върху околната среда, със зададени прозрачни правила, съгласувани от МЗХ, МРРБ, РИОСВ и всички заинтересовани ведомства..
- Правото на строеж и разрешение за строеж да се издава само след изработване и влизане в сила на подробни устройствени планове за всички територии, предмет на закона. Да се обосновава научно капацитета и обхвата на спортно-туристическият обект и/или съоръжение на конкретната територия, в съответствие с близостта на урбанизирани територии, които ще поемат обслужването им.
- Разработките да се изготвят върху конкретна актуална кадастрална основа, придружена с хидрогеоложки доклад, геодезично и дендрологично заснемане и оценка на дървесната растителност.
- За всеки конкретен случай да се проучва формата, площите и възможностите на всяка територия, насочвана към реализация за спортно-техническа дейност, за отдих и туризъм.
» Като неотменима част към този закон, МРРБ съвместно с МЗХ да изготви Правилник и технически нормативи за изпълнение на обекти и съоръжения в планински и горски територии, съвместно с експерти по проблематиката от КАБ, КИИП и другите браншовите организации, както и НГО.
- За съществуващи съоръжения и обекти да се допуска ремонт и изпълнение преди влизане в сила на Правилника и нормативите към този закон, а за нови такива - само въз основа на влязъл в сила Правилник и технически нормативи за изпълнение на обекти и съоръжения в планински и горски територии.
- Да се осигури действен контрол върху закононарушенията на всички нива - от заданието до целия период на експлоатация на обектите, и особено - контрол за възстановяване и рекултивация на средата, силен държавен и независим обществен контрол на всички действия в териториите, подвластни на действието на този закон. В този закон да се предвидят адекватни санкции за евентуалните нарушения.
- Да се подаде ръка на обществените движения и организации с възможност за припознаване на специалистите и експертите от браншовите организации като водещи при решаване на проблемите и гаранти за опазване на природната среда.
- Държавата да осигури високотехнологичен контрол чрез електронно маркиране на трасета и просеки в горски територии.
|
Коментари
RSS на коментарите по тази тема